Jóga kisokos

Nem tudod, melyik jógairányzat illik hozzád? Olvad el a rövid leírásokat a különböző jógafajtákról és könnyebben fog menni a döntés!


Hatha jóga:

Az összes jógairányzat alapja. Ha - a Nap és a Tha - Hold szavak összetételéből jött létre, már a neve is arra utal, hogy ennek a mozgásformának és irányzatnak a célja az ellentétes erők egyensúlyba állítása, egyesítése. Segítségével képesek lehetünk uralni a testünket, lecsendesíteni az elménket, illetve megtalálni a csakrákat és aktivizálni azokat.

Azonban nem csupán egy fizikai testgyakorlásról szól: hanem része a relaxáció, elmélyedés, légzőgyakorlatok, energetikai gyakorlatok, tisztítógyakorlatok, mantrák, mudrák.

Kinek ajánlott? Szinte bárkinek ajánlott, mivel frissen tartja az elménket és átmozgatja az egész testünket.

Egészségügyi problémák esetén, konzultáljunk a háziorvosunkkal!

Bikram jóga:

Általában egy 40 fokos teremben tartják az órákat, amelyek 90 percesek. A melegben megnyúlnak az izmok, így hatásosabbak az edzések. 26 gyakorlatot szoktak kivitelezni az órán. Nagyon jól méregtelenít, erősíti az immunrendszert.

Nem ajánlott szív- és érrendszeri betegség esetén a magas hőfok és páratartalom miatt.

Ashtanga Vinyasa:

Az astanga szó jelentése nyolc ág. Ez a hatha jógának egy dinamikusabb változata. Hat sorozatból áll. Az ászanákat sorrendbe állítják, és ezeket kötik össze mozgással (vinyasa), a légzéssel (udzsájí pránájama), a bandhákkal (energetikai zárak) és a dristikkel (egy pontra koncentráló tekintet). A ritmust a légzés adja, és a mozgás folyamatos.

Kinek ajánlott? Haladóknak, akik a lendületes, mozgalmas jógára vágynak. Segít a fogyásban, és erősíti a testünket.

Gerincjóga:

A törzs izmainak erősítésére koncentrál. Ezért az ászanák alkalmazásával a has és hát izmait mozgatja át, fejleszti. Javítja a tartást, segítségével megelőzhető derékfájás, gerincferdülés.

Kinek ajánlott? Mindenkinek, aki szép testtartásra és egészséges gerincre vágyik, vagy szeretné enyhíteni hátfájdalmait.

Női jóga:

A jógát évszázadokon át csak férfiak űzhették, azonban ma nagyobb a népszerűsége a hölgyek körében. Célja a hormonháztartás kiegyensúlyozása, a nőiesség megélése. A hatha jóga gyakorlatait, ászanáit alkalmazza főleg a csípőnyitásra fókuszálva. Pozitív hatással van a menstruációs problémákra, és gyakran az óra része az intim torna.

Kinek ajánlott? Akinek menstruációs görcsei, női problémái vannak.

Kismama jóga:

Segít a testi-lelki változások megértésében és megélésében. Főként egyszerűbb gyakorlatsorokat tartalmaz, kevesebb kitartással (ászana). Enyhíti a hát és derékfájást. Gyakran része a gátizom program.

Kinek ajánlott? Minden kismamának, aki tudatosan készül a szülésre.

Kundalini jóga:

A tudatosság jógája. Segít levezetni a stresszt, felfrissíti az energiákat, erősíti az immunrendszert, tisztítja a csakrákat. Jobban megismerhetjük magunkat, és a mentális egyensúly könnyeben elérhető a gyakorlatok végzésével.

Kinek ajánlott? Akik belső lelki világukat szeretnék megismerni és kiegyensúlyozni. Akik friss energiákra vágynak.

Air jóga/aerial jóga:

Az órákon a gyakorlatokat egy felfüggesztett kendőféleségben/függőágyszerű nagy teherbírású anyagban végzik. A felfüggesztésben történő gyakorlatok során jobban kihasználhatod a hajlékonyságot, ráadásul alátámasztást is nyújt. A stabilitás és alátámasztás miatt a gerincproblémások is űzhetik, mivel tehermentesíti a gerincet. Sokkal több fordított pózt tartalmaz, mint a többi jógaóra.

Kinek ajánlott? Maga a torna is különleges élmény, ezért már csak újdonság kedvéért érdemes kipróbálni. Gerincproblémásoknak.

Páros jóga:

Ebben a jógafajtában van egy segítő társunk, akivel együtt, vagy a segítségével hajtjuk végre a gyakorlatokat. Párkapcsolatokra különösen pozitív hatása van, mert megtanulunk bízni a másikban, hagyjuk, hogy kijavítson, megismerjük a másik mozdulatait, gondolatait, át tudjuk adni a kontrollt a testünk felett a társunknak.


forrás: https://www.jogamatrac.hu/joga-fajtak/