A modern ember barátja: a Pilates

2021.02.09

Egy mozgásforma, amelyet otthon is végezhetsz

Gyakran fáj a vállad vagy a nyakad? Egész nap ülőmunkát végzel, és elmacskásodtak a végtagjaid? El sem tudod képzelni, hogy fel-le ugrálj zenére, akkor a Pilates neked való.

A mozgásforma célja, hogy segítsen a helyes testtartás elérésében, erősítse a gerinc melletti izmokat, mindamellett a hajlékonyságodat is fejleszti. Összeállított gyakorlatokat tartalmaz, amelyeket a légzés és mozdulatok összehangolásával kell elvégezni.

Az ember természetétől fogva nem mozdulatlan, nem ülő életmódra lett teremtve, testünk úgy fejlődött, hogy komplex, bonyolult mozdulatukat végezhessünk. Az azonos napi mozdulatok, pl. hogy mindig ugyanazzal a kezünkkel telefonálunk, ugyanazon a vállunkon hordjuk a táskánkat hozzájárul ahhoz, hogy kialakuljon egy bizonyos kiegyensúlyozatlan állapot testünkben.

Biztosan észrevetted már, hogy valamelyik vállad merevebb, egyik lábad gyengébb, mint a másik. Ez mind ennek a jelenségnek a bizonyítéka. A testünk ebben az állapotban igyekszik jeleket küldeni számunkra, hogy mire lenne szüksége. Ebben segít neked a Pilates.

Pilates a keleti mozgáskultúrát ötvözte a nyugat fiziológiai tanulmányaival. A Pilates gyakorlatrendszere mind a test és lélek egészségét célozza meg.

Előnyei:

  • Szép, elegáns testtartás: ez a mozgásforma javítja a testtartást
  • Csökkenti a magas vérnyomást
  • Csökkenti a cukorbetegség, szívinfarktus kialakulásának kockázatát
  • Feszes, elegáns izomzatunk lesz
  • Formálja az alakunkat
  • Hajlékonnyá tesz minket: nyújtják az izmokat, ízületeinket
  • Csökkenti a stresszt
  • Csökken a hátfájás: a Pilates feladatai erősítik a törzs izmait, javítja a helytelen testtartást
  • Javítja az általános közérzetünket
  • Javítja a vérkeringést
  • Segít abban, hogy sokáig mozgékonyak maradhassunk: a Pilates kortól függetlenül megfelelő óvatosság mellett bárki végezheti

Hamarosan megmutatom Neked a kedvenc gyakorlataimat, amelyet Te is könnyedén elsajátíthatsz!