Fiatal magyar vállalkozók az ételpazarlás ellen: bemutatom a Munchot
A Munch célja, hogy csökkentse az ételpazarlást, ráadásul úgy, hogy mind a fogyasztók és mind a vendéglátóhelyek, cukrászdák és pékségek jól járnak.
A vállalkozás tavaly jött létre fiatal magyar egyetemisták ötletének eredményeként. Nem titkolt céljuk, hogy a fenntarthatóság jegyében megőrizzék az ételek értékét. A Munch applikációját már több, mint húszezren töltötték le, és nagy népszerűségnek örvend.
Hogyan működik?
A vendéglátóhelyek, cukrászdák és pékségek megmaradt élelmiszereit lehet lefoglalni, melyeket nem tudtak értékesíteni, azonban másnap már nem lehetne eladni. Ezek legtöbbször eddig a kukában végezték.
Ezeket a kis meglepetéscsomagokat minimum 40%-kal olcsóbban kínálják az éttermek, eladóhelyek, de gyakran akár féláron is hozzájuthatunk.
Kinek, miért éri meg ez?
A fogyasztó, aki megvásárolja ezeket a meglepetéscsomagokat, azért örülhet ennek az új lehetőségnek, mert sokkal olcsóbban elintézheti a napi étkezését.
Az éttermeknek pedig nem kell a szemetesbe dobniuk az elkészített ételeiket. Az ételek értékeitől eddig teljesen elestek, most azonban bevételhez jutnak.
A környezettudatosság szempontjából a Munch létrehozása a fenntartható gazdaság felé vezető út egyik fontos mérföldköve lehet. A fogyasztói társadalomban az élelmiszerek harmada, amely a kukában végzi most megmenekülhet.
Hol találhatóak Munch lelőhelyek?
A honlapon és az applikáción is elérhetőek az információk, ahol rá lehet keresni térképen a lelőhelyekre. Itt étrend szerint is szűrhetjük a keresési találatokat.
Már több nagyvárosban is találkozhatunk a Munch partnereivel, mint pl. Debrecenben, Budapesten, Sopronban, Győrben, Velencén, Szegeden.
Az együttműködők listája folyamatosan növekszik.
Hogyan vásárolhatok?
A Munch felületein lehet a vásárlás ellenértékét bankkártyás fizetéssel kiegyenlíteni. A csomagok árát a vásárló előre fizeti meg.
Forrás és további információk: