Fiatal magyar vállalkozók az ételpazarlás ellen: bemutatom a Munchot

2021.04.30

A Munch célja, hogy csökkentse az ételpazarlást, ráadásul úgy, hogy mind a fogyasztók és mind a vendéglátóhelyek, cukrászdák és pékségek jól járnak.


A vállalkozás tavaly jött létre fiatal magyar egyetemisták ötletének eredményeként. Nem titkolt céljuk, hogy a fenntarthatóság jegyében megőrizzék az ételek értékét. A Munch applikációját már több, mint húszezren töltötték le, és nagy népszerűségnek örvend.

Hogyan működik?

A vendéglátóhelyek, cukrászdák és pékségek megmaradt élelmiszereit lehet lefoglalni, melyeket nem tudtak értékesíteni, azonban másnap már nem lehetne eladni. Ezek legtöbbször eddig a kukában végezték.

Ezeket a kis meglepetéscsomagokat minimum 40%-kal olcsóbban kínálják az éttermek, eladóhelyek, de gyakran akár féláron is hozzájuthatunk.

Kinek, miért éri meg ez?

A fogyasztó, aki megvásárolja ezeket a meglepetéscsomagokat, azért örülhet ennek az új lehetőségnek, mert sokkal olcsóbban elintézheti a napi étkezését.

Az éttermeknek pedig nem kell a szemetesbe dobniuk az elkészített ételeiket. Az ételek értékeitől eddig teljesen elestek, most azonban bevételhez jutnak.

A környezettudatosság szempontjából a Munch létrehozása a fenntartható gazdaság felé vezető út egyik fontos mérföldköve lehet. A fogyasztói társadalomban az élelmiszerek harmada, amely a kukában végzi most megmenekülhet.

Hol találhatóak Munch lelőhelyek?

A honlapon és az applikáción is elérhetőek az információk, ahol rá lehet keresni térképen a lelőhelyekre. Itt étrend szerint is szűrhetjük a keresési találatokat.

Már több nagyvárosban is találkozhatunk a Munch partnereivel, mint pl. Debrecenben, Budapesten, Sopronban, Győrben, Velencén, Szegeden.

Az együttműködők listája folyamatosan növekszik.

Hogyan vásárolhatok?

A Munch felületein lehet a vásárlás ellenértékét bankkártyás fizetéssel kiegyenlíteni. A csomagok árát a vásárló előre fizeti meg.



Forrás és további információk:

munch.hu