Gyulladás csökkentése otthon, természetesen

2021.04.07

A gyulladás a szervezetnek egy természetes védekező mechanizmusa. A testünk ekkor a fehérjevérsejtjeink segítségével igyekszik megóvni magát a különféle kórokozóktól. Ez a gyógyulási folyamat része, azonban vannak esetek pl. autoimmun betegség esetén, amikor a szervezet saját maga ellen fordulva pusztítja tévesen sejtjeit.


Mi van hatással a gyulladásra vagy annak kialakulására?

  • Elfogyasztott ételek és italok:

Egyes ételek/italok elfogyasztása támogathatja a gyulladást, ilyen pl. cukor, a feldolgozott élelmiszerek, a finomliszt, a glutén, az alkohol, a telített zsírok, a tejtermékek, az olajban sült ételek.

Mi csökkentheti a gyulladást?

  • Friss zöldség, gyümölcs, egyes teafélék, hüvelyesek.
  • Rendszeres testmozgás: hat a sav-bázis egyensúlyunkra
  • A stressz erősítheti a gyulladást, ezért fontos csökkenteni, elkerülni.
  • Immunrendszer erősítése: C és D vitaminnal

Legjobb gyulladáscsökkentő teák:

Gyömbértea:

Egyujjnyi gyömbért felkarikázva forrázunk le, és áztassuk 10-12 percig, majd leszűrve naponta 2 alkalommal ajánlott fogyasztani. Aki vérhígítót szed az mellőze!

Enyhíti az émelygést és nagyon erős gyulladáscsökkentő.

Zöld tea:

Akár minden nap fogyasztható. Magas antioxidánstartalma és gyulladáscsökkentő hatása miatt érdemes iszogatni. Ugyanakkor kiváló a rák és keringési problémák megelőzésére.

Kurkumatea:

Gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító, valamint antioxidánsban gazdag. 1/4 teáskanál kurkumát, illetve 1/4 teáskanál őrölt gyömbért forrázzunk le, és várjunk 12-15 percet, majd fogyasztható.

Csipkebogyótea:

Magas C vitamintartalmú és gyulladáscsökkentő hatású. Pozitív hatással van a sokízületi gyulladásra.




forrás: https://www.hazipatika.com/eletmod/termeszetes_gyogymodok/cikkek/a_legjobb_gyulladascsokkento_teak/20170815122724?autorefreshed=1