Hidratálj evéssel! Magas víztartalmú ételek

2021.07.21

A hidratálás rendkívül fontos, különösen nyáron. Természetesen a legegyszerűbb formája a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás. Azonban sokaknak okoz gondot, hogy megigyák az egészséges mennyiséget. Éppen ezért most összegyűjtöttem néhány ételt, amely magas víztartalmának köszönhetően segíthet nekünk pótolni a folyadékot.


Görögdinnye:

A dinnye közel 92%-a víz.

Emellett a tartalmaz C-vitamint, a kálciumot, a magnéziumot, és káliumot is.

Narancs:

Víztartalom: kb. 88%

Alacsony a kalóriatartalma. Tartalmaz még C-vitamint, A és B - vitamint. Rákmegelőző és rákellenes hatású az antioxidáns tartalma miatt.

Kígyóuborka:

Víztartalom: 95%

Káliumot, kalciumot és K-vitamint tartalmaz.

Paradicsom:

Víztartalom: 94%

Vér- és vesetisztító, gyulladáscsökkentő, keringést serkentő, érelmeszesedést gátló, koleszterincsökkentő hatású. Rákellenes hatású.

Karfiol:

Víztartalma: 92%

Javítja a szív egészségét. Gyulladáscsökkentő tápanyagokat tartalmaz. Méregtelenítő hatású.

Tejtermékek: natúr joghurt, sovány tej

Víztartalom: 85-90%

Magas víztartalom mellett tartalmaz kalciumot, B12-vitamint, foszfort, káliumot.



források:

 https://futasrolnoknek.hu/futas-es-hidratalas/10-magas-viztartalmu-etel-ami-segit-hidrataltnak-maradnod-2050