Hogyan ne kezdd a reggeled!

2021.02.21

Egy borzalmas, frusztrált reggel tönkreteheti az egész napunkat, ezért fontos odafigyelni, hogyan töltjük az ébredés utáni pillanatokat. Ha szeretnéd energikusan, jókedvvel indítani a napodat, akkor ezt a négy rossz szokást add fel!

1. Reggeli ébresztő:

Próbálj meg egy kellemes dallamot választani ébresztőnek, amely nem felriaszt az álmodból és még a hangjától is kiráz a hideg. Ha netán hajlamos vagy többször használni a szundi gombot, akkor még jobban fel fog idegesíteni, és máris zaklatottan fogsz felkelni. 

2. Azonnal az internetet böngészed:

Ha már az első dolgod az, hogy lecsekkolod a facebookodat, instagramot, netán a híreket böngészed, akkor az agyadnak még ideje sincs nyugodtan hozzászokni az impulzusokhoz, de máris információk tömkelegét zúdítod rá. Ráadásul sajnos a legtöbb hír nem éppen pozitív, így még a hangulatodat is befolyásolhatják.

3. Kihagyod a reggelit:

A reggeli nagyon fontos a szervezetünknek. Beindítja a "rendszert", ellát minket energiával. A reggeli elfogyasztása segít abban, hogy kevesebb eséllyel hízzunk el. Ám arra is figyelj oda, miként fogyasztod el. Közben ne foglalkozz ezer másik dologgal, ne egyél állva vagy rohanva, igyekezz lassan étkezni.

4. Rögtön a munkával foglalkozol:

A munka mindenki életében meghatározó, különösen ha éppen egy stresszes nap előtt állunk és már előre idegeskedünk a teendőinken. Tudjuk, hogy nem lesz elég idő semmire, és már frusztráltan startol el a napunk otthonról.

Próbáljunk meg lelassítani, és azt a pár percet, amit még otthon tölthetsz a családdal reggelizve kiélvezni és az aggódó gondolatokat hagyd későbbre, miután kiléptél az ajtón.

+1 Amit tegyél!

Alakíts ki egy saját kis egyéni, reggeli szertartást! Tapasztald meg mi a a legjobb a te szervezetednek, mi az, ami jól esik, mi pedig kevésbé. Mindenki máshogyan működik, ezért érdemes több módszert kipróbálni: relaxálj, hallgass zenét, jógázz, vagy csak sétálj egyet a kertben, a lényeg, hogy találd meg a saját kis napindító szertartásodat. Akár hétvégente, mikor több időd van magadra kialakíthatsz külön szokást, és egy teával a kezedben egy könyvvel üldögélhetsz egy kicsit a teraszon.

Alakítsd ki a saját reggeli rutinodat!

+1 Álomnapló:

Közvetlen ébredés után sok álomfoszlányra még emlékezünk. Ezek lehetnek érdekesek, izgalmasak vagy éppen ijesztőek. Ha felmerült benned éjjel egy jó ötlet, vagy szeretnél valamit megfejteni a tudatalattiddal kapcsolatban, akkor ajánlom próbáld ki az álomnaplót. Vegyél elő egy kis füzetet és dátum szerint jegyezd fel, mire emlékszel, mit szeretnél átgondolni később!