Fogyókúra: tévhitek és gyakori hibák

2021.05.05

Sokszor hallom, hogy valaki nagy lendülettel beleveti magát egy szigorú fogyókúrába, mert az olvasta, hogy az bejött valamelyik híres celebnek, aztán szomorúan nyugtázza, hogy neki nem sikerül betartani azt az étrendet, vagy rosszul lesz tőle, netán eredménytelenül zárul számára az egész. Ebben a posztban sorra veszem, milyen gyakori hibákat követünk el diéta közben.


1. Tévhit: Fogyás egyenlő az éhezéssel?!

Az éhezés, önsanyargatás nem az egészséges életmód alapja. A fogyáshoz sem kell órákon át éhezni, hanem a hízlaló, szervezetünknek megfelelő vagy túl sok kalóriát nyújtó ételeket kell, lecserélni és egészséges táplálékra váltani.

Ha hirtelen megvonod a szervezetedtől a táplálékot, akkor az raktározni kezd, és lassul az anyagcseréd, ami a fogyás útjában fog áll.

2. Tévhit: Azt hiszed a fogyás egy gyors folyamat

A hirtelen, gyors fogyás egyáltalán nem egészséges. Ráadásul, ha tartós eredményre vágysz, ne egy szigorú, hosszútávon betarthatatlan étrendet válassz, hanem válts életmódot, legyenek új étkezési szokásaid. Legyen a tarsolyodban számos egészséges recept, amelyek közül válogathatsz a hétköznapokban. Gyűjts össze néhány uzsonna, ebéd, desszert illetve rövid idő alatt összedobható gyors ételt.

3. Tévhit: Az összes szénhidrátot ki akarod iktatni az étrendedből

A szénhidrát a szervezet üzemanyaga, ahhoz, hogy rendeltetésszerűen tudjon működni nem szabad teljesen lemondani róla, mivel nem minden szénhidrát rossz. Sőt a sokkszerű, hirtelen megvonás hosszútávon különböző betegségek kialakulását okozhatja, mint pl. csontritkulás, szívbetegség.

Mit érdemes tehet fogyasztani? Magas rosttartalommal bíró szénhidrátokat. Pl barna rizs, lencse, gyümölcsök, zöldségek.

Amit érdemes csökkenteni: a finomított lisztet tartalmazó élelmiszerek, sok cukrot tartalmazó ételek.

4. Tévhit: Az apró dolgokkal nem számolsz

A kis dolgok is tartalmaznak kalóriát. Amikor számolod, hogy mennyi kalóriát fogyasztasz, ne feledkezz meg a köretekről, az öntetekről és szószokról sem. A saláta máris többet nyom a latba, ha nyakon öntjük egy nagy adag salátaöntettel. A folyadékokról, cukros üdítőkről se feledkezz meg!

5. Tévhit: Inkább kihagysz néhány étkezést

Azt gondolod, ha lemondasz a reggeliről vagy passzolod az ebédet, akkor kevesebb kalóriát fogsz fogyasztani, és gyorsabban leadod a kilókat. Ez nem igaz. Amennyiben kiéhezteted magad a legközelebbi étkezés során sokkal többet fogsz egyszerre magadhoz venni, ráadásul ha leesik a vércukrod, nem az egészséges ételeket kívánod meg, hanem a gyors felszívódású egészségtelen társaikat. Éppen ezért nehezíteni fogja a diétád betartását.


Források:

informed.hu

caramella.hu