Miért vezess edzésnaplót?

2021.02.17

Úgy döntöttél, hogy beleveted magad egy új sportba? Most kezdted el az életmódváltást? Akkor az edzésnapló nagy segítség lehet számodra, hogy elérd a kitűzött céljaidat!

Ebben a posztban elmagyarázom Neked, miért és hogyan érdemes edzésnaplót készítened.

A mindennapok gondjaiban gyakran azt sem tudjuk, hol áll a fejünk. Örülünk, hogy koncentrálni tudunk a munkára, a családra és a kis szabadidőnkben igyekszünk törődni a testünkkel is.  Az edzésnapló célja, hogy motiváljon, megmutassa a fejlődésünket és segítsen megtervezni a következő edzéseinket. Habár minden mozgásformához más-más adatokat fontos rögzíteni, lássuk, milyen információkat érdemes feljegyeznünk magunknak a naplóban.

Az edzésnapló tartalma:

A napló maga lehet egy kis füzetben vagy egy excel táblázatban, a lényeg, hogy átlátható legyen, könnyen visszakereshesd az információkat és időrendi sorrendbe legyen rendezve.

Mit jegyezzünk fel pontosan?

  • Dátum
  • Gyakorlat neve / ismétlésszám
  • Melyik gyakorlat esett leginkább a nehezedre?
  • Mely testrészre fókuszált az adott napi edzés?
  • Hányszor ismételted meg az adott gyakorlatot? Szériaszám

Mozgásformától függően:

- táv és idő (futás)

- használt súlyok (súlyzós edzések)


Basic Minta: (kattints a linkre a letöltéshez)


Mit mutat meg nekünk?

Megmutatja a saját egyéni fejlődési ütemünket, jelzi miben kell még erősödnünk, melyek a gyengeségeink. Motivál minket, hogy jobbak legyünk, és visszajelzést kapunk az elért teljesítményünkről.