Sportolsz? Ne feledkezz meg a magnéziumpótlásról!

2021.03.23

A magnézium rendkívül fontos ásványi anyag, és nem csak az egészségünk szempontjából fontos, hanem a sportteljesítményünket is javíthatja.


Szervezetben betöltött szerepe:

Fontos szerepe van adenozin-trifoszfát (ATP) metabolizmusában, amely az energiaellátásban jelentős, és így elengedhetetlen a fizikai terhelés során. Ezáltal növelheti a teljesítményünket és az edzés hatékonyságát a magnézium pótlása.

Optimalizálja a sejtek és szervezet oxigénfelhasználását, javítja az anyagcsere-folyamatokat. Kimutatták, hogy azok a sportolók, akik elég magnéziumot fogyasztanak jobban teljesítenek, mivel a szívverés és lélegzetvételszámuk száma csökken a terhelés alatt, így több erőt lesznek képesek kifejteni. Antioxidánsként is viselkedik, csökkenti a gyulladás mértékét.

A rendszeres mozgás következtében elveszített ásványi anyagokat, köztük a magnéziumot, ezért érdemes megfelelő étrenddel vagy étrend-kiegészítőkkel pótolni.

Mit okozhat a hiány?

Szív- és érrendszeri problémákat okozhat: pl. gyors szívverést. Hozzájárul szénhidrát anyagcserezavarok, inzulin rezisztencia és magas vérnyomás kialakulásához. Több problémához is azonban van még köze hiánynak, ilyen pl. mint a veseproblémák, migrén, csontproblémák, elhízás, izomgörcsök.

Hiány jelei:

  • izomgörcs
  • fáradékonyság
  • izomgyengeség
  • hangulatváltozás
  • éhségroham

Magnézium források:

  • teljes kiőrlésű gabona
  • borsó, bab, lencse
  • diófélék, magvak
  • sötétzöld, leveles zöldségek


forrás: https://www.hazipatika.com