Tippek azoknak, akik gyaloglást választották sportnak!

2021.05.03

A gyaloglás igen népszerű azok körében, akik még csak játszanak a rendszeres sportolás gondolatával vagy csupán szeretnek a természetben, szabad levegőn elmerülni a gondolataikban és átmozgatni a végtagjaikat. Ebben a posztban azoknak adok tippeket, akik hatékonyan akarnak gyalogolni, sportként választották ezt a tevékenységet.


Hogyan kezdj bele?!

Mielőtt még komolyan hozzálátsz egy gyaloglás edzésterv kialakításához, teljesítéséhez, érdemes kisebb szakaszokban kipróbálni ezt a mozgásformát. Nem érdemes addig drága felszerelésbe invesztálni pénzt, amíg nem tudod biztosan, hogy szereted és valóban űzni fogod ezt a sportot. 

Fokozatosság elve

Először érdemes az első edzésként kiválasztott távot ráérősen teljesíteni, majd fokozatosan növelni a tempót és a távolságot is.

Lépésszámláló:

Az előbbi bekezdésben említett adatokat (távolság, szintidő) ellenőrzésére szükséges beszerezni egy lépésszámlálót vagy alkalmazást letölteni a telefonunkra. Ez sokat segít abban, hogy szemmel tartsuk teljesítményünket, a fejlődésünket.

Biztonság:

Egy hosszabb gyaloglás során, sőt a hétköznapokban is gyakran járkálunk fülhallgatóval a fülünkben, és bömböltetjük a kedvenc zenéket, esetleg rádiót hallgatunk. Azonban mindig figyeljünk oda a környezetünkre! Főleg a városban, forgalmas helyeken semmiképpen se vegyük olyan hangosra a zenét, hogy semmit se érzékeljünk a környezetünkből, ugyanis rendkívül balesetveszélyes.

Sötétben egyedül ne menjünk sétálni, ha szükséges vegyük fel a láthatósági mellényt.

Ha fogyni szeretnénk...

- először is mérjük fel, hogy egy átlagos napon hány lépést teszünk meg

-  ez lesz az alap, amelyet emelnünk kell majd

- fontos, hogyha teljesítünk egy kitűzött célt, ne egészségtelen, kalóriadús ételekkel jutalmazzuk magunkat

- ugyanúgy figyeljünk oda az étrendünkre - fontos a kalóriadeficit

- tartsuk szemmel a mozgással elégetett kalóriák számát

Változatosság

Akinek a monoton séta a gyengesége, az idővel változtasson az útvonalon, válasszon emelkedőt, lejtőket, fedezzen fel új tájakat! 

Bemelegítés:

Akik ülőmunkát végeznek, eddig nem igazán sportoltak azoknak különösen fontos, hogy az edzés előtt mozgassák át bokájukat, lábfejüket, lábszárukat, és fokozatosan terheljék szervezetüket.


forrás: https://futasrolnoknek.hu